ONVZ is er voor jou met zekerheid en kwaliteit
ONVZ staat al 91 jaar voor kwaliteit en heeft een hoge score op waardering en vertrouwen. Hoe ondersteunen we verzekerden met snelle toegang tot kwalitatieve zorg en ruime zorgkeuze en vergoedingen? Hoe maken we eersteklas dienstverlening waar met deskundig en betrouwbaar zorgadvies? Age-Pieter Kamermans, Directeur Klantrelaties bij ONVZ, legt uit wat verzekerden komend jaar kunnen verwachten.
Waarom kiezen voor een kwalitatieve zorgverzekering?
De zorgmarkt verandert in hoog tempo. De toegang tot zorg staat onder druk; mensen worden ouder, de zorgvraag stijgt en er is een groeiend personeelstekort. De mogelijkheden binnen het zorglandschap zijn vaak lastig te overzien. 'Momenten die je gezondheid raken, kunnen onzekerheid met zich meebrengen. Juist op die momenten wilt u kunnen vertrouwen op een zorgverzekeraar die er écht voor u is en die de zorgwereld goed kent. We zijn er voor onze verzekerden en helpen met deskundig advies. Zo heeft u snel inzicht in de mogelijkheden waar u als lid van de vereniging ONVZ het beste en snelste terecht kunt’, aldus Age-Pieter.
Waar kunnen verzekerden op rekenen?
Het is fijn om zekerheid te hebben dat uw zorgverzekering goed geregeld is. Age-Pieter: ‘Onze verzekerden kunnen er op rekenen dat ONVZ oog heeft voor hun wensen en behoeften. We begrijpen hoe belangrijk het is om eigen zorgkeuzes te kunnen maken. Om die ruimte in zorgkeuze te bieden, maken we afspraken met veel zorgverleners over kwaliteit, toegankelijkheid en kosten van zorg.’
Wanneer er zorg nodig is, biedt ONVZ een ruim aanbod aan zorgverleners die we contracteren. Zo houden verzekerden de ruimte om eigen zorgkeuzes te maken. Met ruime dekkingen in de aanvullende verzekeringen voor onder andere fysiotherapie, alternatieve zorg en kraamzorg, bieden we zekerheid dat zorg goed geregeld is.
Onze ZorgConsulenten spelen een belangrijke rol in het contact met verzekerden. Zo staan ze voor u klaar met deskundig en betrouwbaar zorgadvies. Verder kunnen ze helpen om sneller toegang te krijgen tot een zorgverlener, bijvoorbeeld met Snelzorg voor ONVZ Vrije Keuze of wachtlijstbemiddeling. Age-Pieter: ‘Steeds meer verzekerden maken gebruik van deze dienst. Vorig jaar hebben we mensen gemiddeld 10 weken eerder geholpen: dat zijn ruim 137.000 wachtdagen die we hebben bespaard. Te lang wachten op zorg kan ertoe leiden dat er op lange termijn juist meer zorg nodig is. Daarom is het belangrijk dat we waar mogelijk helpen met alternatieven, passend bij uw zorgvraag en behoefte.’
Om verzekerden te ondersteunen mentaal en fysiek gezond te blijven, zet ONVZ in op preventieve zorg. Denk aan persoonlijke gezondheidschecks, coaching of de gratis aanvullende verzekering Werkfit voor collectief verzekerden. Naast het bieden van deze vergoedingen geven we online tips via Gids in Gezondheid rondom vitaliteit, met experts aan het woord. Ook in 2025 kunnen onze verzekerden rekenen op eersteklas dienstverlening. Met de ONVZ-app houden zij eenvoudig overzicht over hun zorgzaken, en waar nodig bieden we persoonlijke ondersteuning om het hen zo makkelijk mogelijk te maken.