Nieuws- en persberichten

ONVZ behoudt toppositie in KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2024

Houten, 23 april 2024 - Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in het jaarlijks uitgevoerde onafhankelijk onderzoek KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2024 de loyaliteit en tevredenheid onder verzekerden van zorgverzekeraars gemeten. Ook dit jaar staat ONVZ in de top van de markt op positie 2 als best gewaardeerde zorgverzekeraar. Met een Net Promotor Score (NPS) van + 29 presteert ONVZ fors hoger dan het marktgemiddelde (NPS +16).

Ook het vertrouwen in ONVZ blijft met een Netto Trust Score (NTS) van +33 ondanks een daling hoog en ruim boven het gemiddelde van de markt (+22). Hierbij neemt ONVZ met de merken VvAA (+35) en ONVZ de tweede en derde positie in als zorgverzekeraar die het meeste vertrouwen geniet van zijn verzekerden. Het rapportcijfer voor dienstverlening blijft met een 8,3 hoog en de waardering voor de verzekering (het product) komt uit op 7,9.

Waardering Klantmonitor Zorgverzekeringen 2024 scores

Positief over declaraties en dekkingen

Verzekerden hebben een positieve algemene ervaring. Ook zijn zij net als vorig jaar positief over het gemak van indienen van declaraties (8,7) en de uitgebreidheid van de dekkingen. Zij hebben hiermee het gevoel en vertrouwen goed verzekerd te zijn. Daarnaast wordt het contact met onze medewerkers en hun houding positief gewaardeerd, evenals de app. Aandachtspunten zijn er ook, waaronder online (contact)mogelijkheden, de toegankelijkheid van informatie en het gebruiksgemak van de ‘mijn’omgeving.

Loyaliteit verzekerden onverminderd hoog

De loyaliteit onder ONVZ-verzekerden blijft onverminderd hoog: 88% van de verzekerden is (zeer) waarschijnlijk van plan ook volgend jaar klant te blijven. Esther Jelsma, Directeur Klantrelaties ONVZ: ‘Wij danken alle verzekerden voor hun waardering en loyaliteit. Wij zijn heel blij dat we onze positie in de top van de markt wederom behouden. Als Eersteklas Zorgverzekering werken we er iedere dag hard aan om onze verzekerden deskundig en optimaal van dienst te zijn en een excellente service te bieden. De inzichten uit de KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2024 stimuleren onze hele organisatie om dienstverlening en service aan onze klanten te blijven verbeteren.’

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Meer contactopties