ONVZ

Hoe kunnen we u helpen?

Heeft u een vraag voor ONVZ? Bekijk onze veelgestelde vragen en vind snel uw antwoord. Staat uw vraag er niet tussen? We helpen u graag verder via een van de contactmogelijkheden.

Online uw zaken regelen doet u snel en gemakkelijk via MijnONVZ of de ONVZ-app.

  • Declaraties

    Wilt u zorgkosten declareren of de status van een declaratie bekijken? Dat kan makkelijk en snel via MijnONVZ of de app

  • Persoonlijke gegevens

    Wijzig zelf uw persoonlijke gegevens via MijnONVZ of de app

  • Financieel overzicht

    In MijnONVZ controleert u uw betalingen, zoals uw premie en eigen risico

Meestgestelde vragen

  • Via Bereken premie op onze website kunt u snel en gemakkelijk een aanvraag bij ons indienen. Komt u er niet uit? U kunt ook telefonisch een aanvraag doen via 030 639 62 22, optie 2.

    Let op: een telefonische aanvraag kan even duren, dit is afhankelijk van de drukte.

  • De hoofdverzekerde is de enige persoon op de polis die verzekeringen kan wijzigen via MijnONVZ. U gaat naar MijnONVZ > Mijn status > Mijn verzekeringen en Verzekering wijzigen. Hier kunt u ook wijzigingen voor de medeverzekerde(n) doorvoeren. Via de app is het helaas niet mogelijk om verzekeringen te wijzigen.

    Let op: u kunt uw verzekering alleen wijzigen tussen 12 november en 31 januari. Gedurende het jaar is het niet mogelijk om uw verzekering te wijzigen.

  • Wanneer u bij ons wilt opzeggen, doet u dit uiterlijk op 31 december. Wanneer u een wijziging in uw aanvullende of tandartsverzekering wilt doorgeven, doet u dit uiterlijk uiterlijk 31 januari.

  • We schrijven de premie altijd af rond de laatste werkdag van de maand. U betaalt de premie een maand vooruit. Dat betekent dat u in januari betaalt voor de maand februari. Kiest u ervoor om jaarlijks te betalen? Dan betaalt u de premie op de laatste werkdag van december.

    Let op: heeft u eind december uw verzekering bij ONVZ afgesloten? Dan schrijven we de premie in januari af. Houd er ook rekening mee dat de premie voor februari dan ook in januari wordt geïncasseerd.

  • Bent u als hoofdverzekerde ingelogd op MijnONVZ? Dan vindt u uw polisblad onder 'Mijn verzekeringen' > 'Polisblad downloaden'.

    Let op: u kunt uw polisblad over 2025 rond 15 november zien in MijnONVZ.

Wilt u contact met een medewerker? Snel antwoord via chat

Van maandag tot en met vrijdag zitten we voor u klaar van 8.00 - 20.00 uur. We helpen u graag via de live chat. U krijgt persoonlijk contact met een medewerker en wordt snel geholpen.

Facebook

Bereikbaar ma t/m vr van 8.00 tot 20.00 uur. Za en zo van 9.00 tot 17.00 uur.

Stel uw vraag

Document uploaden

Wilt u een document met ons delen? Dat doet u eenvoudig via ons handige uploadformulier. Declaraties kunt u indienen via het declaratieformulier of de ONVZ app.

Document uploaden
Regular image

De ZorgConsulent

Onze ZorgConsulenten ondersteunen u graag met deskundig en betrouwbaar zorgadvies. Zij helpen u graag bij het vinden van de beste behandeling voor u.

Dit kan de ZorgConsulent voor u betekenen

Algemeen

Voor algemene vragen over uw zorgverzekering.

Wij zijn geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur.

030 639 62 22

Acute medische zorg in buitenland

Neem in geval van acute opname in het ziekenhuis in het buitenland direct contact op met de 24-uurs service van ONVZ Zorgassistance. Dit telefoonnummer vindt u ook op uw zorgverzekeringspas.

+31 88 668 97 67

ZorgConsulent

Voor persoonlijke hulp bij uw keuze van arts of ziekenhuis. En bijvoorbeeld voor uitstekende wachtlijstbemiddeling en de beste ondersteuning voor mantelzorgers.

De ZorgConsulent is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur.

030 639 6224

Kraamzorg Service

Bent u zwanger en wilt u kraamzorg aanvragen? U kunt dit ook zelf online regelen.

088 668 97 05

Zittend ziekenvervoer per taxi

Voor het aanvragen en regelen van taxivervoer.

0900 333 33 30

Onze adresgegevens

Bezoekadres
Postadres

ONVZ, De Molen 66
3995 AX Houten

ONVZ, Postbus 392
3990 GD Houten

Heeft u een klacht?

Als u een klacht heeft over ONVZ kunt u gebruikmaken van ons klachtenformulier. We reageren dan binnen 10 werkdagen. Gaat het langer duren? Dan hoort u dit van ons.

Heeft u geen klacht, maar een andere vraag? Maak dan gebruik van een van bovenstaande contactopties. Algemene vragen gesteld via het klachtenformulier nemen wij niet in behandeling.

Hoe definiëren wij een klacht?

1.           U bent het ondanks de uitleg niet eens met de beslissing van ONVZ
2.           U bent onheus bejegend door ONVZ 
3.           Elke andere uiting van onvrede

Vul het klachtenformulier in