Zorgadvies

We ondersteunen u bij een second opinion

Bent u niet helemaal zeker van de diagnose of voorgestelde behandeling van uw zorgverlener? Onze ZorgConsulenten ondersteunen u met het regelen van een second opinion. Ze helpen u graag bij het vinden van de juiste zorgverlener met hetzelfde specialisme, of u nu ONVZ Vrije Keuze of ONVZ Bewuste Keuze heeft. Zodat u een keuze kunt maken voor een behandeling waar u zelf achterstaat.  

Laat de ZorgConsulent u bellen wanneer het u uitkomt

U kunt een terugbelverzoek achterlaten. Dan wordt u teruggebeld op de tijden die u aangeeft. Bel mij terug.

Voor declaratie-/dekkingsvragen kunt u contact opnemen met ons Service Center. De snelste manier is via live chat.

 

Wat is een second opinion?

Heeft u vragen over de diagnose die uw huisarts, tandarts, medisch specialist of andere zorgverlener met u heeft besproken? Of over een voorgestelde behandeling? Dan kunt u een (andere) arts om zijn mening vragen: een second opinion. Die arts geeft alleen zijn visie en neemt niet de behandeling over. De basisverzekering vergoedt een second opinion als er aan bepaalde voorwaarden is voldaan. 

Een second opinion is bedoeld om u zo goed mogelijk te informeren, voordat u een beslissing neemt over een behandeling. Het is belangrijk om uw wens voor een second opinion eerst te bespreken met uw eigen zorgverlener. Bij die zorgverlener komt u na de second opinion namelijk ook weer terug.

Wat heeft u nodig voor een second opinion?

We vergoeden de second opinion alleen als u daarvoor een verwijzing heeft van een arts. Vaak is dat uw huisarts, maar het kan ook uw eigen tandarts of specialist zijn.

"Soms ‘klikt’ het niet tussen u en uw arts. Of u twijfelt over de effectiviteit van een behandeling. Dan kan een second opinion uitkomst bieden."
Marjon, ZorgConsulent bij ONVZ

Medisch Specialist Online

Wilt u snel in gesprek komen met een medisch specialist of een schriftelijke beoordeling van een medisch specialist uit een internationaal netwerk? Een ZorgConsulent beoordeelt of uw zorgvraag geschikt is voor Medisch Specialist Online.

Meer weten? Kijk op Medisch Specialist Online.

Logo van partner Hikos

Deze dienst bieden we aan in samenwerking met onze partner Hikos.

Royal Doctors

Naast de reguliere second opinion of de Medisch Specialist Online hebben we ook een samenwerking met Royal Doctors. Deze service biedt een schriftelijke herbeoordeling van specialisten uit een internationaal netwerk. Zo kan er breder en vanuit een internationaal perspectief naar uw klacht gekeken worden. ONVZ vergoedt Royal Doctors volledig.

Meer weten? Onze ZorgConsulenten denken graag met u mee, dus neem even contact op.

Logo Royal Doctors


Deze dienst bieden we aan in samenwerking met onze partner Royal Doctors.

Wilt u advies van een ZorgConsulent?

Onze ZorgConsulenten helpen u graag met meer informatie en advies. U kunt een terugbelverzoek achterlaten. Dan wordt u teruggebeld op de tijden die u aangeeft. 

Voor declaratie-/dekkingsvragen kunt u contact opnemen met ons Service Center. De snelste manier is via live chat.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 – 20.00 uur

Stel een vraag

Telefoon

Ma t/m vr: 8.30 - 18.00 uur

030 639 62 22
Meer contactopties