Alle artikelen

‘Ik herinner me nog steeds hoe goed we zijn geholpen’

  • Categorie: Levensstijl
  • Categorie: Achtergrond
  • Leestijd: 3 min
  • Datum: 7 november 2024

Zolang je gezond bent, kun je zelf de regie voeren over je leven. Gaat er iets mis, dan is het fijn als je goed verzekerd bent. Jan Oltvoort (69) kan zich nog scherp herinneren hoe goed en vooral hoe snel zijn zoon Rogier (35) 18 jaar geleden van zijn schouderblessure werd afgeholpen in een privékliniek. En dat terwijl zijn zoon volgens de reguliere wachtlijsten maanden had moeten wachten.

Jan: ‘Ik heb zo’n 25 jaar geleden gekozen voor ONVZ. Ik werkte in de farmaceutische industrie, daar hoorde ik van veel artsen hele lovende verhalen over ONVZ. In de jaren erna heb ik regelmatig nagedacht of ik over wilde stappen naar een andere zorgverzekeraar, maar ik ben altijd gebleven. Want ik ben heel positief over de dienstverlening.’

Wachtlijsten

‘Mijn zoon Rogier heeft in zijn jeugd een tijd topsport gedaan: waterpolo. ONVZ heeft ons meerdere keren heel snel aan de juiste zorg geholpen toen hij met blessures zat. Voor een schouderblessure gaf het ziekenhuis bijvoorbeeld aan dat hij op z’n vroegst over een paar maanden terecht kon voor een kijkoperatie. Maar gelukkig stond ONVZ 18 jaar geleden ook al voor snelle toegang tot zorg. Daar had ik toen over gelezen. Dus ik nam contact op. Dankzij bemiddeling van ONVZ kon hij veel eerder worden geholpen bij een privékliniek in Rotterdam.’

ONVZ klant Jan en zijn zoon Rogier leunen tegen een boom

Meedenken

‘Ik heb daarna nog wel vaker contact gehad met een ONVZ ZorgConsulent en zij helpen mij altijd uitstekend. Ze zijn heel deskundig, en als ze niet direct een antwoord hebben, zoeken ze het voor me uit en krijg ik meestal binnen een dag reactie. Heel waardevol is dat.

Ik vind het mooi dat een verzekeraar z’n klanten snel aan de juiste zorg kan helpen. Mijn vrouw moet binnenkort mogelijk worden geopereerd en het is een prettig idee dat we ONVZ kunnen bellen om mee te denken over de mogelijkheden.’

Topsport

Rogier: ‘Mijn schouderblessure kwam voort uit een eerdere blessure. Ik wilde te snel weer opbouwen en lag er binnen no-time weer uit. Het begon met een zeurende pijn, maar dat werd gauw erger. De oefeningen van de fysio hielpen niet, ik had een kijkoperatie nodig. Maar de wachtlijsten waren enorm.

Ik was 17 jaar, wilde graag sporten, en had er ook al lang uitgelegen vanwege m’n rug. Het was heel vervelend dat ik nu wéér zo lang thuis moest zitten. Gelukkig wist pa dat we via ONVZ mogelijk sneller terecht konden, en nam hij contact op.

Kijkoperatie

Binnen twee weken kreeg ik een kijkoperatie bij een zelfstandig behandelcentrum. Ze achterhaalden direct de oorzaak van de pijn: wat gescheurd spierweefsel en een stukje afgebroken kapsel. Ik kreeg een pinnetje in mijn schouder en moest een tijd revalideren. Daarna heb ik nooit meer schouderklachten gehad. Na de operatie was er alle ruimte en aandacht voor nazorg. Het is al lang geleden, maar ik weet het nog heel goed!’

Wilt u advies van een ZorgConsulent?

Onze ZorgConsulenten helpen u graag met meer informatie en advies. U kunt een terugbelverzoek achterlaten. Dan wordt u teruggebeld op de tijden die u aangeeft. 

Voor declaratie-/dekkingsvragen kunt u contact opnemen met ons Service Center. De snelste manier is via live chat.