2025

Repatriëring

Als u na ongeval of ziekte ergens anders heen gebracht moet worden.

Deze vergoeding geldt alleen voor ONVZ Vrije Keuze

Dit krijgt u vergoed

Wordt u tijdens een reis ernstig ziek, of heeft u ernstig letsel door een ongeval? Dan geldt voor de medische zorg die u nodig heeft de vergoeding Buitenland: spoedeisende zorg.

Heeft u zorg in het buitenland nodig? Dan moet u bij een opname zo snel mogelijk contact opnemen met onze alarmcentrale Zorgassistance. Dit kan 24/7 via telefoonnummer +31 (0)88 668 97 67.

Het kan zijn dat onze alarmcentrale Zorgassistance beoordeelt dat er een medische noodzaak is om u naar een Nederlands ziekenhuis te vervoeren voor bijvoorbeeld (vervolg)behandeling of voor verder herstel. Dat noemen we repatriëring. De aanvullende verzekeringen Wereldfit en Superfit vergoeden deze medisch noodzakelijke repatriëring.

Wereldfit en Superfit vergoeden:

  • vervoer naar een door onze alarmcentrale Zorgassistance bepaald land, met de medische begeleiding die daarbij nodig is
  • extra kosten van verblijf, als u wel vervoerd moet worden maar dat nog niet kan
  • 1 keer vervoer en verblijf voor 1 persoon, als iemand u tijdens die periode komt bezoeken

Kunt u naar huis terug, maar kan dat door de ziekte of het letsel niet met het geplande vervoer(middel)? Dan vergoeden Wereldfit en Superfit de extra vervoerskosten.

Er gelden maximale vergoedingen. Voor vervoer zijn dat: auto € 0,27 per kilometer, vliegreis economy class. En voor verblijf: € 150 per dag.

Hier kunt u terecht

Wat u zelf betaalt

Geen eigen bijdrage

Voor repatriëring betaalt u geen eigen bijdrage.

Geen eigen risico

Voor repatriëring geldt geen eigen risico.

Dit moet u zelf doen

U moet contact opnemen met onze alarmcentrale Zorgassistance

Onze alarmcentrale Zorgassistance bepaalt of repatriëring nodig is. En regelt het vervoer en verblijf. Als u dit zelf regelt, krijgt u mogelijk niet alles vergoed. De alarmcentrale Zorgassistance is altijd bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)88 668 97 67. Wereldfit en Superfit vergoeden telefoonkosten vanuit het buitenland naar onze alarmcentrale.

Goed om te weten

  • De algemene regels gelden voor alle zorg en voor iedereen. Er staat bijvoorbeeld in wat nooit wordt vergoed.

  • Hierboven staan alleen de belangrijkste voorwaarden. De uitgebreide voorwaarden Wereldfit bepalen uw vergoeding. Dat geldt ook als u Superfit heeft. Wereldfit is daar namelijk onderdeel van.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Document uploaden

Deel makkelijk een document met ons

Uploaden
Meer contactopties