Alarmcentrale Zorgassistance
Als u onverwacht zorg of hulp nodig heeft in het buitenland.
Krijgt u in het buitenland problemen met uw gezondheid? Bel dan, vóór u kosten maakt, met onze alarmcentrale ONVZ Zorgassistance door SOS Internationaal. Dat kan 24 uur per dag, zeven dagen in de week op +31 (0)88 668 97 67. Dit nummer vindt u ook op uw zorgpas.
Wat doet ONVZ Zorgassistance voor u?
De alarmcentrale ONVZ Zorgassistance:
- Biedt u deskundige service
- Staat dag en nacht voor u klaar
Twijfelt u of u een arts nodig heeft? Of heeft u op reis een gezondheidsvraag? Ook dan kunt u voor advies contact opnemen met Zorgassistance.
Heeft u Vrije Keuze Wereldfit, Bewuste Keuze Extra of Op Reis? Dan kan ONVZ Zorgassistance de betaling van spoedeisende zorgkosten garanderen. Dat kunnen zij doen voor bedragen hoger dan € 250. Dit betekent dat u de bedragen niet hoeft voor te schieten en ONVZ Zorgassistance de betaling regelt.
Aanvullende service
Heeft u de aanvullende verzekering Wereldfit? Dan kunt u eerder naar huis terugkeren, als de alarmcentrale Zorgassistance dit regelt. Bijvoorbeeld omdat u erg ziek bent en daardoor uw reis niet kunt afmaken. Of door familieomstandigheden thuis. Regelt u dit zelf, dan kan dit gevolgen hebben voor de vergoeding. In de uitgebreide voorwaarden van Wereldfit staat welke vergoedingen en service Wereldfit nog meer biedt. Dat geldt ook als u Superfit heeft. Wereldfit is daar namelijk onderdeel van.
Mogelijkheid tot digitale melding
Is er sprake van een lange wachttijd aan de telefoon, bijvoorbeeld tijdens het hoogseizoen en heeft uw melding geen spoed? Doet u dan een digitale melding op de website van SOS Alarmcentrale. De alarmcentrale neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.
Goed om te weten
-
Als u vanuit het buitenland met de alarmcentrale Zorgassistance belt, dan betaalt u de standaard belkosten voor bellen naar een vast nummer. Denkt u eraan dat u eventueel extra kosten betaalt, omdat u uit het buitenland belt. Heeft u de aanvullende verzekering ONVZ Vrije Keuze Wereldfit of Superfit of ONVZ Bewuste Keuze Op Reis of Extra? Dan krijgt u deze extra telefoonkosten vergoed.
-
Heeft u in het buitenland acuut zorg nodig? Vanaf 1 januari 2025 hoeft u niet meer in alle situaties contact op te nemen met onze alarmcentrale Zorgassistance. Alleen als u in het buitenland opgenomen moet worden, moet u zo snel mogelijk contact opnemen met onze alarmcentrale Zorgassistance. Doet u dit niet? Dan kan dit gevolgen hebben voor uw vergoeding. Twijfelt u of u een arts nodig heeft? Of heeft u op reis een gezondheidsvraag? Ook dan kunt u voor advies contact opnemen met Zorgassistance.