Niet tevreden over onze klachtenafhandeling
Bent u het niet eens met onze reactie? Of reageren wij niet? Leg uw klacht dan voor aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).
Eerst probeert de Ombudsman Zorgverzekeringen van de SKGZ uw klacht op te lossen door bemiddeling. Lukt dat niet? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.
Dien uw klacht op tijd in
Heeft u een reactie van ons gekregen?
U kunt uw klacht tot 1 jaar na onze reactie indienen bij de Ombudsman.
Hebben wij niet gereageerd?
U kunt uw klacht tot 1 jaar na uw vraag aan ONVZ indienen bij de Ombudsman.
De procedure bij de SKGZ
De procedure vindt u op de site Procedure klacht indienen - SKGZ. Daar staat ook hoe u uw klacht bij de SKGZ indient.
Heeft de Ombudsman uw probleem volgens u niet opgelost?
En wilt u uw klacht daarom voorleggen aan de Geschillencommissie? Dan moet u dat doen binnen 90 dagen na het bericht van de Ombudsman dat (verder) bemiddelen volgens hem niet mogelijk is.
Wilt u uw klacht direct aan de Geschillencommissie voorleggen?
Dan gelden dezelfde termijnen als voor het indienen van een klacht bij de Ombudsman.
Naar de rechter kan ook
U kunt uw klacht ook voorleggen aan de burgerlijke rechter. Dan kunt u niet meer naar de SKGZ.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u terecht op de website van de SKGZ of de overheid.