ONVZ

Omzetplafonds

Om de premies betaalbaar te houden, maken we afspraken met zorgverleners. Over de kwaliteit van de zorg en over de prijs. Soms spreken we daarbij een maximumbedrag af dat ze kunnen declareren. We noemen dit omzetplafonds. Lees hieronder waarom we hiervoor kiezen en hoe dit werkt.

Waarom omzetplafonds? 

De zorguitgaven stijgen door het gebruik van nieuwe technologie, hogere lonen en inflatie. Tegelijkertijd neemt de zorgbehoefte toe door de toenemende vergrijzing. U bent bij ONVZ gewend aan snelle toegang tot de zorg, hoge kwaliteit van de dienstverlening en optimale keuzevrijheid. Om dit allemaal te kunnen blijven leveren, maken wij afspraken met veel zorgverleners. Zo houdt u regie op uw gezondheid en zorgen wij ervoor dat uw premie betaalbaar blijft.  

We maken afspraken over de kwaliteit van de zorg. En over de prijs. En soms ook over het maximale bedrag waarvoor de zorgverlener in een jaar zorg mag leveren. Dat noemen we een omzetplafond.   

Waarom u als verzekerde niks merkt van een omzetplafond 

Ook bij een afspraak met omzetplafond zorgen wij ervoor dat dit voor u geen gevolgen heeft. U krijgt de zorg die u nodig heeft. Als het omzetplafond voor een instelling in zicht komt, neemt die contact op met ONVZ. Soms spreken we af dat voor hetzelfde bedrag meer verzekerden van ONVZ geholpen kunnen worden. Soms maken we een nieuwe afspraak voor de extra zorg.  Een instelling mag geen verzekerden weigeren, maar moet ONVZ tijdig informeren. 

Krijgt u bij een instelling toch te horen dat u moet wachten op zorg omdat er een omzetplafond geldt? Neem dan contact op met ons. Wij nemen in dat geval contact op met de instelling en zorgen dat u alsnog geholpen wordt.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 – 20.00 uur

Stel een vraag

Telefoon

Ma t/m vr: 8.30 - 18.00 uur

030 639 62 22
Meer contactopties