Snel regelen

Actuele vragen

Hieronder vindt u de meestgestelde vragen op een rij. Als u op de vraag klikt, verschijnt het antwoord. Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op.

Meestgestelde vragen

  • Via Bereken premie op onze website kunt u snel en gemakkelijk een aanvraag bij ons indienen. Komt u er niet uit? U kunt ook telefonisch een aanvraag doen via 030 639 62 22, optie 2.

    Let op: een telefonische aanvraag kan even duren, dit is afhankelijk van de drukte.

  • De hoofdverzekerde is de enige persoon op de polis die verzekeringen kan wijzigen via MijnONVZ. U gaat naar MijnONVZ > Mijn status > Mijn verzekeringen en Verzekering wijzigen. Hier kunt u ook wijzigingen voor de medeverzekerde(n) doorvoeren. Via de app is het helaas niet mogelijk om verzekeringen te wijzigen.

    Let op: u kunt uw verzekering alleen wijzigen tussen 12 november en 31 januari. Gedurende het jaar is het niet mogelijk om uw verzekering te wijzigen.

  • Wanneer u bij ons wilt opzeggen, doet u dit uiterlijk op 31 december. Wanneer u een wijziging in uw aanvullende of tandartsverzekering wilt doorgeven, doet u dit uiterlijk uiterlijk 31 januari.

  • We schrijven de premie altijd af rond de laatste werkdag van de maand. U betaalt de premie een maand vooruit. Dat betekent dat u in januari betaalt voor de maand februari. Kiest u ervoor om jaarlijks te betalen? Dan betaalt u de premie op de laatste werkdag van december.

    Let op: heeft u eind december uw verzekering bij ONVZ afgesloten? Dan schrijven we de premie in januari af. Houd er ook rekening mee dat de premie voor februari dan ook in januari wordt geïncasseerd.

  • Bent u als hoofdverzekerde ingelogd op MijnONVZ? Dan vindt u uw polisblad onder 'Mijn verzekeringen' > 'Polisblad downloaden'.

    Let op: u kunt uw polisblad over 2025 rond 15 november zien in MijnONVZ.

Uw verzekering

Heeft u een vraag over uw verzekering? Of waar u uw polisblad kunt vinden? Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen op een rij.

Meestgestelde vragen over uw verzekering

Betalen

Heeft u een vraag over de betaling van uw premie of over zorgkosten die u heeft gemaakt? Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen op een rij.

Meestgestelde vragen over betalen

Aanvragen of wijzigen

Wilt u een zorgverzekering bij ONVZ aanvragen? Of wilt u weten hoe u wijzigingen kunt doorgeven? Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen op een rij.

Meestgestelde vragen over aanvragen en wijzigen

MijnONVZ en app

Heeft u een vraag over MijnONVZ? Of wilt u weten hoe u de app kunt gebruiken? Op deze pagina vindt u alle meestgestelde vragen op een rij.

Meestgestelde vragen over MijnONVZ en app

Zorg en gezondheid

Heeft u een vraag over zorg of zoekt u een ziekenhuis of zorgverlener? Op deze pagina vindt u alle meestgestelde vragen op een rij.

Meestgestelde vragen over zorg en gezondheid

Buitenland en reizen

Gaat u op vakantie of naar het buitenland voor bijvoorbeeld uw werk? Dan zijn er een aantal zaken waar u rekening mee moet houden. Op deze pagina vindt u een overzicht van de meestgestelde vragen over buitenland en reizen.

Meestgestelde vragen over buitenland en reizen

Persoonsgebonden budget

Heeft u een vraag over uw persoonsgebonden budget? Hieronder vindt u de meestgestelde vragen op een rij. Als u op de vraag klikt, verschijnt het antwoord.

Meestgestelde vragen over persoonsgebonden budget

Voorkeursbeleid (preferentiebeleid) medicijnen

Heeft u een vraag over het voorkeursbeleid voor medicijnen? En wat dit voor u betekent? Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen op een rij.

Meestgestelde vragen over ons voorkeursbeleid medicijnen
Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Document uploaden

Deel makkelijk een document met ons

Uploaden
Meer contactopties