Nieuws- en persberichten

ONVZ behoudt hoge positie in KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2025

Houten, 24 april 2025 - Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in het onafhankelijk onderzoek KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2025 de loyaliteit en tevredenheid onder verzekerden van zorgverzekeraars gemeten. Met een derde plaats behoudt ONVZ positie in de top van de markt als best gewaardeerde zorgverzekeraar. Met een Net Promotor Score (NPS) van +28 presteert ONVZ ook dit jaar fors hoger dan het marktgemiddelde (NPS +16).

Ook het vertrouwen in ONVZ blijft met een Netto Trust Score (NTS) van +28 - ondanks een daling - ruim boven het gemiddelde van de markt (+20). Hierbij neemt ONVZ met de merken VvAA (+33) en ONVZ de tweede en vijfde positie in als zorgverzekeraar die het meeste vertrouwen geniet van zijn verzekerden. Het rapportcijfer voor dienstverlening blijft met een 8,3 hoog. Evenals de waardering voor de verzekering (het product), dat opnieuw met een 7,9 wordt gewaardeerd. Dat is de hoogste waardering in de markt.

KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2025

Positief over vergoedingen, uitgebreidheid van het pakket en declaraties

Verzekerden hebben een positieve algemene ervaring met ONVZ. Ook zijn zij net als vorig jaar positief te spreken over de dekkingen, vergoedingen en declaraties. De vergoedingen voor fysiotherapie, de uitgebreidheid van het pakket en de snelheid van uitbetalen bieden hen een gerust gevoel en het vertrouwen goed verzekerd te zijn. Naast de waardering voor het gemak van indienen van declaraties (8,6) en afhandelen van declaraties (8,6), worden ook de Mijn omgeving (8,0), de app (8,1) en het telefonisch contact met onze medewerkers (8,2) goed gewaardeerd door verzekerden. Aandachtspunt is het contact via chat.

Loyaliteit verzekerden blijft hoog

De loyaliteit onder ONVZ-verzekerden blijft hoog: zo’n negen van de tien verzekerden (89%) geven aan dat zij ook volgend jaar bij ONVZ klant willen blijven. Age-Pieter Kamermans, Directeur Klantrelaties ONVZ: ‘Wij danken alle verzekerden voor hun waardering en loyaliteit. Wij zijn heel blij met onze aanhoudende positie in de top van de markt. De waarderingscijfers uit de KlantenMonitor zijn in lijn met de uitkomsten van ons eigen klantenonderzoek. Dat onderstreept de tevredenheid van onze klanten, die het grootst is na deskundige ondersteuning of advisering door onze ZorgConsulenten. Als Eersteklas Zorgverzekering werken we er iedere dag hard aan om onze verzekerden de kwaliteit te bieden waar zij met ONVZ voor kiezen. De inzichten uit de KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2025 stimuleren onze hele organisatie om de hoge kwalitatieve dienstverlening en service aan onze klanten te blijven verbeteren.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 – 20.00 uur

Stel een vraag
Meer contactopties