Meestgestelde vragen
-
Vanaf 1 januari 2024 gaat Jaaah, de innovatieve zorgverzekering, verder onder de naam ONVZ Bewuste Keuze. Jaaah is al sinds zijn oprichting in 2021 onderdeel van ONVZ, en krijgt nu dus ook dezelfde naam. De reden dat deze naamswijziging wordt doorgevoerd is omdat dit meer voordelen meebrengt voor de verzekerden. En daarmee de zorgverzekering beter aansluit bij de doelgroep.
Alleen de naam van de verzekering verandert, verder blijft het product hetzelfde. Uw relaties/medewerkers houden dus de verzekering die zij nu al hebben. Voordeel van de wijziging is dat zij straks ook gebruik kunnen maken van de excellente service van ONVZ. Denk bijvoorbeeld aan uitgebreide contactmogelijkheden, de klantvriendelijke ONVZ app en een Mijn-omgeving waar zij declaraties, eigen risico & facturen in kunnen zien.
ONVZ is een Eersteklas Zorgverzekering. Klanten waarderen de dienstverlening met een 8,5. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt zelfs dat ONVZ de meest betrouwbare zorgverzekeraar van Nederland is.
-
Per 1 januari 2024 gaat Jaaah onder de naam ONVZ Bewuste Keuze verder. Deze naamswijziging wordt automatisch doorgevoerd per 1 januari 2024.
In de week van 18 juli informeren wij alle Jaaah verzekerden via een brief of e-mail. Hebben uw bij Jaaah verzekerde relaties of medewerkers geen brief ontvangen? Dan adviseren wij om hen contact op te laten nemen met de medewerkers van het Service Center. Zij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.00 uur via 030 639 62 22 en via de live chat van maandag tot vrijdag 8.00-20.00 uur. -
Verzekerden houden de basisverzekering en eventuele aanvullende zorgverzekering(en) die zij nu al hebben. Alleen de naam wijzigt naar 'ONVZ Bewuste Keuze'
-
Afgelopen jaar is ONVZ in onafhankelijk onderzoek uitgeroepen tot meest betrouwbare zorgverzekering van Nederland. Klanten waarderen de dienstverlening met een 8,5. De verzekerden van ONVZ Bewuste Keuze profiteren straks ook van de beste kwaliteit met excellente service en persoonlijke aandacht van ONVZ.
Zo krijgen zij bijvoorbeeld toegang tot de klantvriendelijke ONVZ app en Mijn-omgeving waar zij gemakkelijk declaraties, eigen risico en rekeningen kunnen inzien. Ook kunnen zij persoonlijk telefonisch contact opnemen met het Service Center van ONVZ.
-
Verzekerden hoeven niets te doen. De wijziging wordt vanzelf doorgevoerd per 1 januari 2024.
-
Verzekerden van Jaaah worden in de week van 18 juli via een persoonlijke brief of e-mail geïnformeerd over deze naamswijziging. Na de brief of e-mail informeren wij de verzekerden via onze maandelijkse e-mail nieuwsbrief over hun zorgverzekering, nieuws en ontwikkelingen rondom deze wijzigingen.
Voor het nieuwe verzekeringsjaar 2024 ontvangen onze verzekerden rond 12 november 2023 een overzicht van hun verzekering bij ONVZ, de voorwaarden en premie voor 2024.Wilt u zelf uw relaties of medewerkers over de wijziging informeren, bijvoorbeeld via uw intranet? Hiervoor kunt u gebruikmaken van onderstaande tekst:
Jaaah gaat verder onder de naam ONVZ Bewuste Keuze
Zoals je wellicht weet kun je je als werknemer van < naam organisatie> via het Jaaah collectief met korting verzekeren voor zorgkosten. Vanaf 1 januari 2024 gaat de zorgverzekering Jaaah verder onder de naam ONVZ Bewuste Keuze. Jaaah was altijd al een merk van ONVZ, de Eersteklas Zorgverzekering, en krijgt nu dus ook dezelfde naam. Vanaf 2024 biedt ONVZ twee zorgverzekeringen naast elkaar aan: ONVZ Vrije Keuze en ONVZ Bewuste Keuze (voorheen Jaaah).
Ben je verzekerd via Jaaah, dan heb je in de week van 18 juli een brief of e-mail met meer informatie hierover ontvangen. Ben je bij Jaaah verzekerd, maar heb je geen brief of e-mail ontvangen of ben je nog niet aangemeld voor onze maandelijkse nieuwsbrief? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Center van ONVZ. Zij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.00 uur via 030 639 62 22 en via de live chat van maandag tot vrijdag 8.00-20.00 uur.
De naamswijziging van Jaaah naar ONVZ Bewuste Keuze wordt automatisch ingevoerd per 1 januari 2024. Tot die tijd kun je declareren zoals je gewend bent. Ook je Jaaah digitale zorgpas blijft geldig in 2023.
Voor het nieuwe verzekeringsjaar 2024 ontvang je rond 12 november 2023 een overzicht van je verzekering bij ONVZ. Vanaf 2023 declareer je via de gemakkelijke ONVZ-omgeving. -
Alleen de naam van de verzekering verandert. Jaaah is sinds zijn oprichting in 2021 al onderdeel van ONVZ. Verzekerden houden gewoon dezelfde basisverzekering en aanvullende zorgverzekering(en), zoals zij die nu ook hebben. De namen van de verzekeringen bij Jaaah worden anders, daar informeren we verzekerden rond 12 november 2023 over.
-
In 2023 verandert er niets voor verzekerden. Zij kunnen de medische kosten die zij maken in 2023 blijven declareren zoals ze gewend zijn: via de zorgverlener of via de Jaaah app. Ook voor 2023 kunnen zij nog de digitale zorgpas van Jaaah blijven gebruiken.
Vanaf 2024 declareren zij zorgkosten via de gemakkelijke ONVZ-omgeving of ONVZ-app. Wij informeren hen daar in november verder over.
Wanneer de zorgverlener rechtstreeks bij ONVZ declareert verandert er eveneens niets.
-
Hier verandert niets. Hebben verzekerden een machtiging gekregen, die doorloopt in 2024 of langer? Dan blijft deze doorlopen. Zij hoeven dus niet opnieuw toestemming te vragen.
-
Ja, voor 2023 zijn zij gewoon bij Jaaah verzekerd en kunnen zij de pas blijven gebruiken. Voor het nieuwe verzekeringsjaar 2024 ontvangen zij rond 12 november 2023 vanzelf een overzicht van hun verzekering in de vorm van een polisblad. Vanaf 1 januari 2024 kunnen zij hun digitale zorgpas van ONVZ vinden in de ONVZ app of MijnONVZ.
-
- Met ONVZ Bewuste Keuze breiden we het aanbod van ONVZ uit. Zo kunt u meer relaties en medewerkers een zorgverzekering bieden die bij hen past. Dit maakt uw aanbod completer.
- Als werkgever heeft u straks nog maar één collectiviteit bij ONVZ, waarin zowel ONVZ Vrije Keuze als ONVZ Bewuste Keuze afgesloten kan worden. Wel zo overzichtelijk.
- Binnen één gezin kan zowel ONVZ Vrije Keuze als ONVZ Bewuste Keuze afgesloten worden. Op dezelfde polis dus.
- Beide verzekeringen zijn eenvoudig aan te vragen via onvz.nl en ONVZ Zakelijk.
- Beide geven evenveel korting op de aanvullende verzekeringen.
- De informatie over ONVZ Bewuste Keuze is ook in het Engels beschikbaar, net als de informatie over ONVZ Vrije Keuze.
-
De betaling van de premies blijft hetzelfde, zoals u gewend bent.
-
U kunt ONVZ Bewuste Keuze vanaf 12 november 2023 aanvragen voor het nieuwe verzekeringsjaar 2024.
-
Uw collectiviteitsnummer voor Jaaah vervalt. Dat betekent dat uw bekende collectiviteitsnummer bij ONVZ ook wordt gebruikt voor ONVZ Bewuste Keuze.
-
Het nieuwe logo Jaaah wordt ONVZ Bewuste Keuze wordt geïntroduceerd in onze e-mails en op onze website.
Vanaf 2024 kunnen verzekerden informatie over hun verzekering vinden op de website van ONVZ, in MijnONVZ en de ONVZ-app.
-
Voor vragen over de naamswijziging kunt u natuurlijk bij ons terecht. Heeft u het antwoord op uw vraag niet op deze pagina kunnen vinden? Neem dan contact op met uw accountmanager of met ons Service Center. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur via 030 639 62 22 of tussen 08.00 en 20.00 uur via de live chat op onze website.