Meestgestelde vragen over MijnONVZ en app
Heeft u een vraag over MijnONVZ of wilt u weten hoe u de app kunt gebruiken? Hieronder vindt u de meestgestelde vragen op een rij. Als u op de vraag klikt, verschijnt het antwoord.
MijnONVZ en de app
-
U logt zowel bij MijnONVZ als op de app in met DigiD.
Vanaf 30 mei 2024 kunnen app-gebruikers van zorgverzekeraars niet meer inloggen met gezichtsherkenning of vingerafdruk. Dit heeft te maken met aangescherpte eisen vanuit DigiD. Inloggen doet u daarom voortaan altijd met DigiD. Meer weten? Hier vindt u alle informatie.
Heeft u nog geen DigiD? Vraag er dan hier een aan.
Bekijk ook de video's op onze pagina Digitaal uw zaken regelen in MijnONVZ.
-
Via MijnONVZ en de ONVZ app kunt u veel dezelfde zaken regelen. Maar er zijn ook verschillen. Zo kunt u bijvoorbeeld eenvoudig een foto maken met de ONVZ app om zorgkosten te declareren. En via MijnONVZ declareert u zorgkosten door een pdf te uploaden.
Wat kan er in MijnONVZ en wat in de app?
U kunt vanalles regelen in MijnONVZ en in onze app, maar wat precies? We zetten het voor u op een rijtje:Dit is mogelijk in MijnONVZ én de ONVZ app
- inloggen met DigiD, gezichtsherkenning en vingerafdruk
- declareren
- facturen betalen en inzien
- status van eigen risico bekijken
- declaraties inzien
- polisblad downloaden
- polis splitsen
- zorgpas bekijken
- e-mailadres wijzigen
- polis splitsen
- service en contact/live chat opstarten
- meestgestelde vragen bekijken
- taalvoorkeur instellen (Nederlands/Engels)
Dit is nu alleen mogelijk in MijnONVZ
Onderstaande zaken kunt u alleen regelen in MijnONVZ. Dit is (nog) niet mogelijk in de ONVZ app, al werken we hard aan nieuwe functies.
- verzekering wijzigen
- persoon bijschrijven
- verzekeringsbewijs aanvragen
- rekeningnummer wijzigen
- betaalwijze wijigen
- betaaltermijn wijzigen
- telefoonnummer wijzigen
- vergoedingen bekijken