Dit moet u weten
-
Zorgkosten verrekenen we het liefst rechtstreeks met u. Zowel voor de basisverzekering, als de aanvullende verzekering. Maar altijd elektronisch. Heeft u geen overeenkomst met ons? Ook dan kunt u meestal rechtstreeks bij ons declareren. Lees dan wel onze voorwaarden. Als u niet rechtstreeks kunt declareren, hebben wij u hierover geïnformeerd.
Om er zeker van te zijn dat uw cliënt bij ons verzekerd is, doet u wel eerst een actuele online controle op verzekeringsgegevens (COV) via VECOZO.
-
Declareert u elektronisch bij ons, dan betalen wij rechtstreeks aan u uit. Wij betalen het verzekerde bedrag. Ook als er nog eigen risico openstaat. Dat verrekenen wij met uw cliënt. U heeft daar geen omkijken naar.
Veelgestelde vragen
-
Uw bankrekeningnummer doorgeven of wijzigen kan via het wijzigingsformulier.
-
Nee. ONVZ accepteert geen akte van cessie of verpanding. Maar ook zonder zo'n akte kunt u vrijwel altijd rechtstreeks elektronisch bij ons declareren.
-
Heeft uw cliënt geen Nederlandse basisverzekering, maar wel een internationale verzekering bij ons? Dan heeft die soms geen (of een geheim) BSN, waardoor u geen elektronische COV kunt doen. Check dan de (digitale) zorgpas. Om toch rechtstreeks te declareren via VECOZO, hebben wij een informatiedocument opgesteld.
Twijfelt u over het verzekeringsrecht of de vergoeding, dan kunt u altijd contact opnemen met ons.