Kies zelf het beste ziekenhuis met de Zorgzoeker
Met de Zorgzoeker vindt u de beste zorgverlener voor uw zorgvragen en behandelingen. U kunt zoeken naar bijvoorbeeld een ziekenhuis, zelfstandig behandelcentrum, medisch specialist of een andere zorgverlener binnen een bepaalde afstand van uw woonplaats. Ook kunt u op een bepaalde ziekte of een aandoening zoeken.
Hoe gebruikt u de Zorgzoeker?
U geeft simpelweg aan of u ONVZ Vrije Keuze of ONVZ Bewuste Keuze heeft en de Zorgzoeker helpt u bij het maken van uw keuze. Ook ziet u meteen de contractstatus en de juiste vergoedingen.
Verder vindt u adres- en telefoongegevens van de zorgverleners en ziekenhuizen. Wanneer u in de lijst met zoekresultaten op een ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum klikt, komt u op de detailpagina van het ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum van uw keuze. Hier staat meer informatie over het behandelaanbod en de kwaliteitsscore.
U kunt opnieuw zoeken door bovenin het scherm van de Zorgzoeker een nieuwe zoekopdracht uit te voeren.
Let op: soms heeft u toestemming van ons nodig voordat u naar een bepaalde zorgverlener gaat. Dit noemen we ook wel een machtiging. Op de pagina Toestemming vragen vindt u meer informatie hierover.
Heeft u vragen over de Zorgzoeker? Bekijk dan de meestgestelde vragen. Komt u er niet uit? Stel uw vraag dan via de live chat van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur. Of neem contact op met ons Service Center via telefoonnummer 030 639 62 22 maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.
Heeft mijn zorgverlener een contract?
In de Zorgzoeker ziet u per zorgverlener of zij gecontracteerd zijn. Dat betekent dat we een contract met deze zorgverleners hebben afgesloten en afspraken hebben gemaakt over de tarieven en kwaliteit. Als dat niet het geval is, staat er in het rood 'Geen contract' bij. Gaat u naar een zorgverlener waar wij geen contract mee hebben? Controleer dan altijd even of dit invloed heeft op uw vergoeding.
De ZorgConsulent helpt u graag
Wilt u hulp bij het kiezen van een ziekenhuis of zorgverlener? Of wilt u een persoonlijk advies? Neem dan contact op met onze ZorgConsulenten. Zij helpen u graag en zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 030 639 62 24, kies optie 1.
Veelgestelde vragen over de Zorgzoeker
-
Staat een zorgverlener meer dan één keer tussen uw zoekresultaten? Dat komt doordat deze zorgverlener verschillende soorten zorg levert. Wij sluiten per zorgsoort een contract af met een zorgverlener. Het kan dus zijn dat we voor de ene zorgsoort wel een contract met deze zorgverlener hebben en voor de andere zorgsoort (nog) niet.
-
Soms heeft u toestemming van ons nodig voordat u naar een bepaalde zorgverlener gaat. Dit noemen we ook wel een machtiging. Op de pagina Toestemming vragen vindt u meer informatie hierover.
-
Gaat u naar een zorgverlener waar wij geen contract mee hebben? Dan kan het zijn dat dit invloed heeft op uw vergoeding. Bekijk daarom vooraf altijd goed uw vergoedingsvoorwaarden.
-
Zorgverleners in het buitenland staan niet in de Zorgzoeker. Wilt u weten met welke zorgverleners in het buitenland wij een contract hebben? Bekijk dan ons Overzicht ziekenhuizen buitenland.