ONVZ

Maximale vergoedingen ONVZ Vrije Keuze

Bij ONVZ bent u verzekerd van een Eersteklas Zorgverzekering. Met ONVZ Vrije Keuze bepaalt u zelf naar welke zorgverlener u gaat en in welk ziekenhuis u behandeld wordt. Als u naar een zorgverlener gaat die geen contract met ONVZ heeft, geldt voor een aantal zorgsoorten maximale vergoedingen. Bent u benieuwd wat dit voor u betekent? Lees dan verder.  

This page is also available in English.

Welke verzekering heeft u?

ONVZ sluit met veel zorgverleners een contract om te zorgen dat u zo snel mogelijk toegang heeft tot zorg van hoge kwaliteit tegen de juiste prijs.

Heeft mijn zorgverlener een contract?

Bent u benieuwd of uw zorgverlener een contract met ONVZ heeft? Bekijk dan de Zorgzoeker. In de Zorgzoeker vindt u altijd de actuele status.

Heeft uw zorgverlener geen contract?

Dan geldt voor onderstaande zorgsoorten een maximale vergoeding. Hoe die is berekend, staat in het overzicht. Ziet u geen bedrag, maar ‘op aanvraag’ staan? Dan kunt u de maximale vergoeding eenvoudig bij ons opvragen. Dit doet u via ons uploadformulier.

Zorgsoorten met maximale vergoedingen

Wilt u een volledige vergoeding?

Wilt u liever dat wij uw zorg uit de bovenstaande zorgsoorten volledig vergoeden? Kies dan een gecontracteerde zorgverlener. In onze Zorgzoeker ziet u welke zorgverleners door ons gecontracteerd zijn. Of neem contact op met onze ZorgConsulenten. Zij zoeken graag voor u uit bij welke zorgverlener u terechtkunt. De ZorgConsulenten zijn bereikbaar via het telefoonnummer 030 639 62 24 (kies optie 1 in het keuzemenu).

Waar kan ik terecht met vragen?

We begrijpen het als u na het lezen van deze informatie vragen heeft. De medewerkers van ons Service Center staan klaar om u helpen. Op onze contactpagina kunt u zien op welke manier u contact met het Service Center op kan nemen en wat onze openingstijden zijn. Wij helpen u graag.

Goed om te weten

  • Gaat u naar een zorgverlener waar wij geen contract mee hebben, dan moet u vaak een deel van de kosten zelf betalen. Zijn deze eigen kosten zo hoog dat u daardoor belemmerd wordt in de keuze van uw zorgverlener? Dan kunt u een beroep doen op de ‘hardheidsclausule’. Met deze regeling kunt u ons om een hogere vergoeding vragen als uw financiële situatie niet toereikend is om de behandeling te betalen.

     

    Wilt u een beroep doen op de hardheidsclausule? Dan kunt u via het uploadformulier een verzoek indienen. In dit verzoek geeft u dat het om een 'Verzoek hardheidsclausule’ gaat en legt u uit waarom u een hogere vergoeding nodig heeft. 

     

    Let op: De hardheidsclausule geldt niet als u gebruik maakt van het Zvw-pgb of zorg uit de aanvullende verzekering.

     

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 – 20.00 uur

Stel een vraag
Meer contactopties